Podziel się:

O co chodzi z tym PR?

01 grudzień 2019 I Patrycja Jaksim

Jeżeli jesteś policjantem, prawnikiem lub lekarzem nikomu nie trzeba opisywać Twojej branży czy zakresu obowiązków. Specjaliści ds. komunikacji niejednokrotnie muszą tłumaczyć, że Public Relations to nie reklama i nie marketing. I choć blisko z nimi współpracuje i wzajemnie się uzupełniają, to jest to odrębna dziedzina nauki. Jak więc jednym zdaniem określić co to jest PR?

Spośród ponad 2000 definicji wybrałam słowa Sama Blacka, które dokładnie określają mój sposób postrzegania tych działań:

„Public Relations to sztuka i nauka osiągania harmonii z otoczeniem poprzez wzajemne porozumienie oparte na prawdziwej i pełnej informacji”.

W rzeczywistości, w której informacja jest najcenniejszą wartością rynkową to Ty możesz decydować o tym, jak informujesz o swojej firmie świat. Dlatego umiejętność przyciągania uwagi oraz zaufania do marki jest kluczowa. W dobie rozwoju nowych mediów konsumenci coraz większą wagę przykładają do emocji związanych z markami oraz doświadczeń, które się z nią łączą. W czasach kryzysu powszechnego zaufania szukają prawdy, autentycznego zainteresowania, firm, którym mogą zaufać. Dlatego wybierają marki, które wchodzą w relacje z klientami, bezpośrednio odpowiadają na ich potrzeby, zachowując przy tym szczerość.

Public relations to świadome zarządzanie relacjami pomiędzy firmą a rynkiem: pracownikami, klientami, społecznością lokalną, inwestorami, organizacjami rządowymi i mediami. Specjaliści do efektywnej komunikacji wykorzystują narzędzia PR, które pozwalają na rzetelne budowanie wizerunku z grupą docelową. Mają one na celu stworzyć prawdziwe, trwałe i pozytywne relacje z otoczeniem.

Zanim jednak pojawi się pierwsza jaskółka zmian, trzeba wykazać się systematyczną pracą i cierpliwością, bowiem działania komunikacyjne to długofalowe strategie, ściśle zaplanowane i analizowane. Dlatego już dziś zapraszam Cię do czytania mojego bloga. Znajdziesz tu zestaw narzędzi do zaprezentowania się światu i informowania o swoim biznesie, w taki sposób, aby odbiorcy chcieli o nim czytać i z Tobą współpracować. Dzięki nim możesz szerzej zaprezentować swój biznesie, pokazać jego najciekawsze aspekty czy wyjaśnić technologiczne rozwiązania.

Pokażę Ci, że działania PR nie są zarezerwowane tylko dla gigantów rynkowych. Mikro, małe i średnie firmy również z powodzeniem stosują elementy komunikacji PR w swojej codziennej działalności i sukcesywnie budują wizerunek.

Znajdziesz tu także nowości branżowe, ciekawe case study, artykuły eksperckie i relacje z przeprowadzanych projektów. Zapraszam!

Żyj świadomie, działaj odważnie!