Jak influ­en­cerzy mogą pomóc marce?

 |  prtoday

Marketerzy codziennie szu­kają nowych pomy­słów, aby dotrzeć z komunikatem do świa­do­mo­ści klien­tów. Kiedy już stan­dar­dowe formy pro­mo­cji nie wystar­czają, decy­dują się na nie­sza­blo­nowe dzia­ła­nia mar­ke­tingowe. Coraz chęt­niej podej­mują współ­pracę z tzw. influencerami. Oso­bami publi­ku­ją­cymi tre­ści tek­stowe, wideo lub zdję­cia w social mediach, śle­dzone przez tysiące, cza­sem przez miliony obser­wa­to­rów. Przeczytajcie o tym, co zyskują marki dzięki pracy z influencerami.

Influencer mar­ke­ting otwiera przed mar­ke­terami nowe moż­li­wo­ści. Przede wszyst­kim, jest on zna­ko­mi­tym wspar­ciem dla dzia­łań róż­nych dzia­łów: mar­ke­tingu, PR, SEO czy social mediów. Firmy chęt­nie angażują internetowe osobowości do akcji offline, jed­nak naj­więk­szym ich poten­cjałem są kanały w social media. Bez względu na to czy jest to YouTu­bie, blog, konto na Insta­gra­mie, Face­bo­oku, Snap­cha­cie lub TikTok-u, marki z powo­dze­niem wykorzystują ich roz­po­zna­wal­ność do budo­wa­nia relacji z odbiorcami.

Jakie korzyści daje współpraca z influencerami?

Główną zaletą współ­pracy z inter­ne­to­wymi lide­rami jest pre­cy­zyjne dotar­cie do grupy doce­lo­wej. Dzie­̨ki spe­cja­li­za­cji, podzia­łom tema­tycznym blo­gów i kana­łów poszcze­gól­nych twór­ców, firma otrzymuje prostą ścieżkę do osób o kon­kret­nych zain­te­re­so­wa­niach i potrze­bach. Influ­encer, testując pro­dukty danej marki, nadaje tym samym fir­mie ludzką twarz. Wyda­jąc swoją opi­nie o pro­duk­cie buduje jed­no­cze­śnie jego auten­tycz­ność i reko­men­da­cje. 

Niewątpliwą zaletą współ­pracy z influ­en­ce­rami jest także wie­lo­ka­na­ło­wość dzia­łań. W przy­padku jed­nej kampanii, mogą oni realizować róż­no­rodne projekty, zaczy­na­jąc od udziału w even­cie, przez wpis na blogu, aż po sesję zdję­ciową i film wideo. W ich kanałach można zna­leźć róż­no­rodne mate­riały, porady i inspi­ra­cje zaku­powe z wielu branż.

Jak marki współ­pra­cują z Influ­en­cerami?

Dziś coraz wię­cej firm decy­duje się na świa­domą, dłu­go­ter­mi­nową współ­pracę z twór­cami, któ­rych obraz i komu­ni­katy są spójne z war­to­ściami brandu.

Nike – Cri­stiano Ronaldo

Por­tu­gal­ski pił­karz, który posiada na Insta­gra­mie 225 milio­nów obser­wa­to­rów, rozpoczął współ­pracę z firmą Nike. W cza­sach koro­na­wi­ru­so­wej izo­la­cji, pił­karz posta­no­wił rzu­cić swoim fanom spor­towe wyzwa­nie. W ramach akcji #li­vin­gro­om­cup zachę­cał do pobi­cia swojego rekordu i poka­za­nia w sieci swoich dokońań. Zadanie polegało na dotknięciu jak najwięcej razy unie­sio­nych w powie­trzu stóp koń­cami pal­ców dłoni. Wszystko to w ograniczonym czasie 45 sekund. Chal­lenge stwo­rzony przez firmę Nike miał na celu zmo­ty­wo­wać internautów do pod­ję­cia aktyw­ności fizycz­nej i udo­ku­men­to­wa­nia ćwiczeń  w social mediach.

Jeep Pol­skaMichał Maj z bloga „Życie jest piękne”

Marka zaan­ga­żo­wała popu­lar­nego blo­gera podróż­ni­czego do pro­mo­cji auta, spryt­nie łącząc tema­tykę tury­styczną i moto­ry­za­cję. Influ­en­cer wedle hasła „rzuć wszystko i wyjedź w Biesz­czady” zre­ali­zo­wał cykl mate­ria­łów o ludziach, któ­rzy zamie­nili miej­ski zgiełk na siel­skie życie w górach.  Autor bloga podróżował w rejon Biesz­czad autem rekla­mo­wa­nej marki i przepro­wa­dzał wywia­dy z oso­bami, które zde­cy­do­wały się na takie życiowe zmiany. Pow­stałe mate­riały, tekstowe jak i wideo, były publi­ko­wane na Insta­gra­mie, Face­bo­oku i blogu autora oraz w kanałach social media Jeep Polska.

New Balance – Bar­bara Kur­dej-Sza­tan 

Pro­du­cent obu­wia i akce­so­riów spor­towych do wybrał współpracy polską aktorkę, którą na Insta­gra­mie śledzi 1,3 milion fanów. Firma zaan­ga­żo­wała celebrytkę do pro­mo­wania swo­ich akcji bie­go­wych oraz obuwia. Zdjęcia oraz filmy z sesji udostępniane były w kanałach społecznościowych marki New Balance tj. na Facebooku, Instagramie, Twitterze oraz na stronie newbalance.pl. Dodatkowo aktorka na swoim profilu prezentowała stylizacje sportowe oraz relacje z uczestnictwa w akcjach biegowych organizowanych przez firmę.

Kam­pa­nie z influ­en­ce­rami mają nie­ogra­ni­czony poten­cjał, szczególnie gdy są ujęte w stra­te­gii komunikacji. Wyko­rzy­stuje się je nie tylko do roz­po­wszech­nia­nia wize­runku firmy i sprzedaży produktów, ale rów­nież do nagłaśniania ważnych społecznie tematów. Odpo­wied­nio zaprojektowany i wdro­żony projekty może przy­nieść marce nie tylko roz­po­zna­wal­ność, ale rów­nież realne zyski.

Artykuł pt. "Jak influ­en­cerzy mogą pomóc marce?" został przygotowany dla portalu Medialna Perspektywa.

Źródło zdjęcia głównego: Unsplash/Maddi Bazzocco