10 października 2022 I Patrycja Jaksim
Karmienie wiedzą odbiorców to skuteczny sposób na budowanie wizerunku marki i pozyskiwanie nowych klientów. Jednak regularne dostarczanie świeżych treści jest zadaniem czasochłonnym. Sprytny specjalista od contentu wie, jak maksymalnie wykorzystać potencjał każdego materiału. “Przykurzony” artykuł, case study, podcast czy wideo można „odświeżyć” nadając mu nową wartość. Jak to zrobić? Zastosować recykling treści.
Z artykułu dowiesz się:
Recykling treści to ponowne udostępnienie istniejących już materiałów: wpisów na blogu, postów, webinariów, case study, wywiadów czy podcastów w wybranych kanałach komunikacji. Co ważne, nie chodzi tu o powielanie tej samej treści. Każdy materiał powinien być odpowiednio zredagowany i uaktualniony. Wyszukiwarki cenią niepowtarzalny content, a więc odświeżając treść, zadbaj o to, aby była unikalna. W tekstach nie powinny pojawiać się takie same sformułowania czy całe skopiowane zdania. Każdy tekst należy zoptymalizować pod SEO.
Recykling treści zwykle przyjmuje dwie formy:
Jeśli zastanawiasz się, które treści "odświeżyć" weź pod lupę trzy przypadki:
W wyborze tekstów do recyklingu pomoże Ci Google Analytics, który wskaże treści z bloga lub portalu cieszące się największą lub najmniejszą popularnością. Warto zwrócić uwagę na wskaźnik Liczba odsłon, który mówi o tym, ile razy została wyświetlona dana podstrona. Weź pod uwagę także Średni czas spędzony na stronie. Jeśli długi artykuł notuje krótki czas pobytu użytkownika na stronie, to może warto zmienić formę przekazu treści i pokazać ją inaczej, np. w formie wideo. Ważny jest także parametr Liczba wejść, który opisuje, ilu użytkowników weszło na stronę przez konkretną treść. Jeśli ten wskaźnik jest wysoki, tzn., że artykuł został dobrze wypozycjonowany w Google. Do analizy wybierz artykuł z najmniejszą liczbą wejść i porównaj jego popularność przed i po recyklingu treści.
Jak wykorzystać recykling treści w praktyce? Oto podpowiedzi:
Wbrew pozorom bardzo dużo. Recykling treści to świetny sposób na oszczędność czasu. Działania contentowe są czasochłonne, a aktualizacja treści zajmuje zdecydowanie mniej czasu niż tworzenie nowych materiałów od podstaw. Uaktualniony content zyskuje nową wartość, a Ty zainteresowanie czytelników. Odświeżając treści prowadzisz różnorodną komunikację, łączysz różne kanały dotarcia i formy przekazu, dzięki czemu docierasz do nowych odbiorców. Jeśli zlecasz tworzenie treści copywriterom odciążasz także swój budżet - oryginalny materiał możesz zaktualizować samodzielnie. Recykling treści to także skuteczne lekarstwo na brak weny twórczej – zdarza się najlepszym i najbardziej produktywnym, niezależnie od branży.
Zdjecie główne: Pexels/picjumbo.com