Skip to main content
Podziel się:

Karuzela emocji, czyli wizerunek Matki w kampaniach marketingowych

26 maja 2024 I Patrycja Jaksim

Mama to uniwersalne i najbardziej naszpikowane emocjami słowa świata. Już samo w sobie jest marką i wzbudza duże zainteresowanie. Doskonale o tym wiedzą specjaliści od komunikacji, którzy wizerunek Matki wykorzystują w różnych działaniach marketingowych. Zobacz przegląd niezapomnianych kampanii reklamowych z całego świata, w których głównym motywem jest Matka. Spoty te grają na naszych najczulszych strunach. Szykujcie chusteczki. 

Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku, przy którym towarzyszy nam Mama. Pierwsza i najważniejsza kobieta w naszym życiu. Na dźwięk tego słowa nasuwa się tysiące myśli, emocji, wspomnień. To ona uczy, doradza, wspiera, motywuje i kocha. W chwilach radości i smutku. Mimo wszystko.

Nie dziwi fakt, że jej wizerunek, w różnych formach i kontekstach firmy wykorzystują do kampanii społecznych i reklamowych. Zazwyczaj są to marki, które kojarzą się z bezpieczeństwem i zaufaniem. Jest to głównie rynek usług dla dzieci, a także związany ze zdrowiem i medycyną, ale nie tylko. Mamy prezentują się wspaniale w różnych odsłonach.

Mama vs Media 4:0

Najnowsze technologie i najwięksi światowi giganci nie mają szans z TAKIM przeciwnikiem. Przekaz obrazu sugeruje, że pomimo najnowszych technologii niezastąpiona i niezwyciężona pozostaje właśnie Ona - Mama.

„Miłość ponad uprzedzenia” z Procter & Gamble

Spot „Love Over Bias”, czyli „Miłość ponad uprzedzenia” pokazuje, jak mógłby wyglądać świat, gdybyśmy wszyscy patrzyli na siebie oczami matek. Przedstawia prawdziwe historie sportowców, widziane oczami ich mam. Oddaje ducha Igrzysk Olimpijskich, których przesłaniem jest jednoczenie się wokół rzeczy, które łączą, mimo różnic.

Wszyscy, którzy doświadczyli osądów i nieprzyjemności ze strony innych ludzi, mają bardzo potężnego sojusznika, osobę, która broni ich, mimo wszelkich przeciwności losu. W filmie znalazło się sześć krótkich scen, ukazujących walkę sportowców z uprzedzeniami, które są tak zróżnicowane, jak dyscypliny, w których rywalizują.

Nivea dla wszystkich Mam

 „Zawsze będę częścią Ciebie” to przesłanie spotu reklamowego Nivea. Kampania przedstawia dziecko w fazie prenatalnej, które występuje tu jako lektor. Relacjonuje ono codzienne zachowania swojej mamy. Sceny pokazują, jak oboje jednocześnie doznają takich samych emocji. Przekaz marki opiera się na najprawdziwszych emocjach, bliskości i czułości. Pokazuje wyjątkową więź łączącą matkę z dzieckiem już od poczęcia.

Chcę być jak moja mama

Co robi się dla dziecka, które chce mieć wyjątkową kreację na bal przebierańców? Wszystko. Kiedy poszukiwania idealnego stroju dla małej bohaterki spotu spełzają na niczym, z pomysłem przychodzi ona sama, w końcu chce być kimś wyjątkowym. Spot uderza w czułą strunę i dostarcza wielu emocji. Przekaz komunikacyjny marki Allegro oparty jest na inspiracji i wzajemnej motywacji. Wzruszenie gwarantowane!

#MomBeAGirl

Jeśli jest coś, czego wszyscy pragniemy w naszym dorosłym życiu, to prawdopodobnie jest to powrót do naszego dzieciństwa. Beztroskiego i wesołego. Kobieta w dorosłym życiu spełnia wiele ról. Amazon w kampanii wizerunkowej zabiera nas w podróż zatytułowaną #MomBeAGirl. I nie chodzi o to, by kobieta znów była małą dziewczynką, tylko o powrót do wspomnienia i zajęć, które wywołały uśmiech na jej twarzy.  

Ile marek, tyle pomysłów i wzruszeń. Motyw Matki jest uniwersalny, symbolizuje też piękne wartości: troskę, wiarę i bezgraniczną miłość. Jest niezwykle skuteczny w długofalowej komunikacji. Kampanie nawiązujące do święta Mam są najczęściej budowane na emocjach. Nawiązują do macierzyństwa i skłaniają do refleksji, a przy tym potrafią wycisnąć niejedną łzę.

Artykuł pt. "Karuzela emocji, czyli wizerunek Matki w kampaniach marketingowych" został przygotowany w maju 2019 r. dla portalu Medialna Perspektywa.

Źródło zdjęcia głównego: Jon Tyson, Unsplash

Żyj świadomie, działaj odważnie.

Patrycja Jaksim